![]() |
![]() Радио NRD2 Култура
Програма / Култура, Музика
|
![]()
Тикер в 03:00 ч.
Рид Пери (Reid Perry) обяви, че напуска групата The Band Perry. Тази новина оставя сестра му Кимбърли (Kimberly) като единствен оригинален член на бан ...
|


![]()
Тонът на времето
Лу Ян представя изложбата Великото приключение на материалния свят в Музея на движимото изображениеЛу Ян, творецът от Шанхай, променя начина, по който възприемаме изкуството и играта, съчетавайки будистка философия с цифрова естетика, в иновативна изложба, която предизвиква дълбоки размисли за съществуването и идентичността.
Костадин Новаков
| 13 Октомври 2025, 22:55 ч.
![]()
Изложбата на художника Лу Ян (Lu Yang), роден в Шанхай и базиран в Токио, преобразява Музея на движимото изображение в уникален храм на цифровата отдаденост. Посетителите преминават през хипнотизираща аркада, наречена "Великото приключение на материалния свят" (The Great Adventure of Material World), където будистката космология се пречупва през призма на игровата култура. Подложката с шахматен десен, напомняща на творбите на Ешер, води до пространство, изпълнено с екрани, проекции и стенописи, на които изобилстват божества, аватари и кибернетични тела, излъчващи енергията на Лу. Тази творба съчетава екстаз и дезориентация, предизвиквайки сетивен взрив, който трансформира зрелището в откровение. За Лу, игрите, често подценявани като просто развлечение, представляват средство за пробуждане, превръщайки будистката философия в цифрова форма. Според него виртуалният свят е "контейнер", временно съдържание, през което тече съзнанието. Логиката на играта отразява логиката на самото съществуване — безкрайните цикли на предизвикателства, провали и обновления на играча резонират със самсара, кармичният цикъл на раждане, смърт и прераждане. Посетителите следват супергеройския аватар Материален светлинен рицар, като участници в практика на привързаност и отделяне, което е в центъра на будистката мисловна система. Емоционалната инвестиция в приключенията на аватара, последвана от загуба на напредъка и повторно начало, е репетиция на цикъла на хващане и освобождаване, който дефинира самото съществуване. Аватарът олицетворява само, което постоянно е в промяна, преминавайки през девет нива, които драматизират парадокса на стремежа към просветление в илюзия. Вселената на Лу е изпълнена с фрагментирани тела и хибридни аватари, които размиват границите на тялото, пола и идентичността. Тези фигури, колебаещи се между гротескното и сладкото, предизвикват асоциации с идеите на Жорж Батай (Georges Bataille), че излишъкът и трансгресията могат да отворят път към екстатично прозрение извън рационалния ред. Лу се множи в божества, демони и чудовища, реализирайки ритуал на освобождаване на себе си чрез трансформация. Собственото му сканирано лице и тяло се превръщат в идол, което го прави едновременно поклонник и обожаван, размивайки границата между почит и симулация. Фигура от предишната му работа, базирана на дигитализираното му тяло, "Лу Ян Делузионен мандала" (LuYang Delusional Mandala), се завръща, седейки на трон в центъра на сияен ореол, свързан с неврохирургични електроди. Тази хибридна корона съчетава духовно просветление с допаминовия изблик на самото тяло. Лу съчетава будистки идеи за изменчивото "аз" с постмодерни концепции за субективност, която индивидуумът създава всеки миг от съществуването си. Излишъкът на Лу никога не преминава в абстракция, а остава заземен в поп културата. Чрез емоционалните кодове на игрите и субкултурите, като аниме, аркадни естетики и бойни игри, той превръща това, което изглежда като чисто зрелище, в инструмент за размисъл. На психологическо ниво, това е вид десублимация, при която lofty идеалите на изкуството и духовността преминават през удоволствията на масовата култура. Работата "Великото приключение на материалния свят" дебютира в музей в Съединените щати повече от пет години след създаването си, вероятно заради културни и езикови различия, тъй като творбата е на мандарин с английски субтитри. Въпреки това, именно чрез средствата на игра и потапяне тези бариери се разтварят. В рекурсивната логика на игрите, Лу открива универсален език на трансформация, носещ будистка прозорливост безпроблемно през екрани и култури. Неговата нова серия "DOKU", започнала по време на локдауните, свързани с пандемията COVID-19, в момента е изложена в Amant в Бруклин и в China Institute’s Metamorphosis, продължавайки цикъла на прераждането — дигитална душа, родена отново за глобалната сцена.
Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща.
Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
|
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева |
![]() |

Откритие на нова военна крепост в Египет от археолози
|
![]() |
Наоми Уотс разкрива борбите и успехите си в Холивуд
|
![]() |
Миа Гот споделя страхове и вдъхновение преди снимките на Frankenstein
|
![]() |
Тейлър Суифт продължава да доминира класацията с "The Fate of Ophelia"
|
![]() |
Активисти от Футуро Вегетал атакуваха картина на Колумб в Мадрид, протестирайки срещу неоколониализма
|
![]() |

Време за четене - месец Октомври
Препоръчани заглавия |

Рид Пери напуска The Band Perry, оставяйки Кимбърли единствен оригинален член
|
![]() |
Греъм Нортън разкри, че Марк Уолбърг е бил "ад" по време на интервюто в шоуто му
|
![]() |
Алек и Стивън Болдуин замесени в катастрофа в Хамптънс
|
![]() |
Британи Картрайт и Брандън Хансон прекратиха връзката си след два месеца публичен роман
|
![]() |
Откритие на нова военна крепост в Египет от археолози
|
![]() |